موسیقی فارس-رویداد شبهای جز كه هر سال تابستان برگزار می شود با اجرای هوشیار خیام و گروه امیر دارابی به كار خود پایان داد. این رویداد به همت سازباز و در جهت حمایت و ترویج موسیقی جز، این بار با همكاری شهر كتاب فرشته روی صحنه رفت.
در بخش اول این اجرا هوشیار خیام، آهنگساز و نوازنده پیانو با بداهه نوازی كارش را شروع كرد. به نظر میرسید در این بداهه نوازی، خیام هیچ چیزی را از پیش آماده نكرده بود و موسیقی تماماً در لحظه خلق میشد. در قسمت های دیگر «بابك كوهستانی» نوازنده ویولن و «میلاد محمدی» نوازنده تار او را همراهی كردند. همچنین در بخش پایانی اجرا خیام به نوازندگی آكاردئون پرداخت. سابقه هوشیار خیام بیشتر او را یك موزیسین مدرن كلاسیك معرفی می كند اما نباید فراموش كرد تفكیك سبكهای مختلف كار بسیار دشواری است. برای نمونه به سختی می توان برای بداهه نوازی پیانوی «كیت جرت» در كنسرت كلن كه اتفاقاً در ایران بسیار محبوب و شناخته شده است، نام سبك و استایل مشخصی قائل بود. باید گفت موسیقی جز به دلیل آزادمنشی درونی اش چنان چتر گستردهای پیدا كرده كه از «انور براهم» با ساز شرقی تا بیان بالكانی «گوران برگویچ» را در بر می گیرد.
در بخش دوم با نوع دیگری از موسیقی روبه رو بودیم كه این بار بیشتر به جای موسیقی مدرن كلاسیك به سمت پاپ كشش داشت. امیر دارابی در كنار حمزه یگانه، امین طاهری و مجید سالاری اجرایی خواننده محور داشتند. در عین حال گروه در تنظیم مانند همیشه سولوهای جزی را مد نظر داشتند. ریتمیك بودن رپورتوار و مایههایی از موسیقی فانك باعث شده بود مخاطب پیگیرتر باشد. بیشتر قطعات اجرا شده از ساخته های جدید گروه بود و البته برخی هم قبلاً برای اولین بار در همین رویداد اجرا شده بود. اجرای پرشور و كم نقص مجید سالاری یك بار دیگر نوید ظهور خوانندهی توانا در بازار موسیقی ایران را می دهد.
شبهای جز برای سومین سال پیاپی برگزار شد و این بار هم مهمترین موزیسنهای این سبك را دور هم جمع كرد تا نمادی از دوستی بهترین موزیسینهای جز ایران باشد. همچنین تنوع سبكی در این دوره بیشتر از دورههای قبل بود و علاوه بر جز استاندارد شاهد اجراهایی به شكل جز مدرن، جز فیوژن و … بودیم.