موسیقی فارس-محمدنوری: بعد از مدت ها از شنیدن صدایش دوباره به وجد آمدم و مثل همیشه قلم حسین صفا را تحسین کردم. قلمی که به تلخی چهره مغرورش بعد از کشیدن چندمین سیگارش است و محکم چون نگاهش.
محسن چاوشی هم که انگار تخصص اش خواندن عاشقانه های تلخ است. صرف نظر از شباهت کلی ملودی به قطعات شهرزاد چاوشی چنان فراز و فرود ها را با دقت و کیفیت در کل آهنگ اجرا می کند که گوش های مخاطب به دنبال این فراز و فرود ها تا انتهای مسیر مشتاقانه می روند و بعید نیست اگر کسانی بوده باشند که چندین و چند بار این مسیر را تکرار کرده باشند.
هنر و وسواس چاوشی این بار در کنار تنظیم محکم و باز هم خلوت شهاب اکبری که نشان داده هنوز هم ایده های نوی زیادی برای قطعات سنگینی چون «مریض حالی» دارد در همین نوع جدید از خوانش و قرائت روایت حسین صفا نمود پیدا کرده است. صدایی محکم ، مردانه و حزن آلود چاوشی با آن بم خوانی های قوی و پر صلابت که به فریادهای عصیان گرش منتهی می شود این فراز و فرود های عاشقانه را می سازد. عاشقی که در اوج عشق و هواخواهی یار از یار و اغیار یکسان می نالد و ضرب آهنگ تنظیم آنقدر خوب همراهی اش می کند که شعر صفا را می توان با تمام وجود می توان لمس کرد و گریست…
چاوشی با انتخاب دو دوست قدیمی این بار آنقدر خوب رو به جلو حرکت کرده که انتظار آلبوم جدیدش «ابراهیم» را سخت تر از قبل کرده است.
نگاهی به اقتصاد در صنعت موسیقی از دیدگاه روح اله فروزنده
موسیقی فارس- روح الله فروزنده: داده های کافی درباره نوع و میزان مصرف فرهنگی وجود ندارد ؛ تحلیل مصرف فرهنگی...
ادامه مطلب