موسیقی فارس– هنرمندی که با دلش به روی صحنه حرکت کند، مخاطب را به وجد می آورد و تکان می دهد. و من امشب به وجد آمدم؛ به قول عرفا حالی افتاد و وقت خوش شد.
اینها بخشی از صحبت های محمود دولت آبادی است که به عنوان مهمان ویژه محسن شریفیان در دومین شب اجرای لیان در تالار وحدت حضور داشت. حضوری آمیخته با شور و هیجان که برخاسته از ریتم های مواج موسیقی جنوب بود و باعث شد، خالق << کلیدر>> برای دقایقی طولانی پس از پایان اجرا، گروه را ایستاده تشویق کند، این بار زبان بدن را به کارگرفته و دستهایش <<شپک زنان >> در هوا به حرکت درآید.
محمود دولت آبادی در گفتگو با ندا رادمهر در پایان کنسرت گروه لیان گفت: ریتم های بندری و موسیقی جنوب را بسیار دوست دارم و متاسفم که تا پیش از این موفق به حضور در کنسرت لیان نشدم. اجرای لیان افروخته شدن جان پنهان بود که دست داد و حالی افتاد و وقت خوش شد.
خالق کلیدر که معتقد است هنرمند باید صدا و سازش با دلش کوک شود، در ادامه به همراهی و پیوند ادبیات و موسیقی نیز اشاره کرد و گفت:صحبت های محسن شریفیان درباره ادبیات و موسیقی نشان می دهد که ادبیات بدون موسیقی و موسیقی بدون ادبیات معنایی ندارد. ما در زبان و بیان با موسیقی سروکار داریم. از طرفی شعر های ما نیز جملگی موسیقی است. من هم در ادبیات از موسیقی بسیار استفاده کرده ام.
دولت آبادی در کنسرت محسن شریفیان همچنین عنوان کرد: هر شعری به نحوی روایت یک قصه است و اگر این قصه ها نبود زندگی بیش از اینها کسل کننده می شد.
او در ادامه گفت: این اجرا برایم دلپسند بود و حتی با قطعه دشتستانی که اجرا شد گریه کردم. این قطعه همیشه اشکم را در می آورد. جنوبی ها بسیار خاص هستند و من امشب به معنای واقعی به وجد آمدم و شما می دانید که وجد حالتی فراتر از شادیست.