• +33 877 554 332
  • info@website.com
  • مرداد 24, 1401 4:27 ب.ظ
Facebook-f Twitter Google-plus-g Instagram Youtube
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • موسیقی سنتی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
  • موسیقی پاپ و راک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی تلفیقی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی نواحی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی کلاسیک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • ویدئو
منو
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • موسیقی سنتی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
  • موسیقی پاپ و راک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی تلفیقی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی نواحی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی کلاسیک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • ویدئو
صفحه اصلی دیگر رسانه‌ها

صدای قلب یک بیمار با ملودی موسیقی ایرانی همراه شد

لی لا رضایی توسط لی لا رضایی
7 شهریور 1400
0 0
0
صدای قلب یک بیمار با ملودی موسیقی ایرانی همراه شد

موسیقی فارس-آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «دال» به مناسبت روز پزشک اقدام به تولید یک ملودی دیگر با استفاده از صدای واقعی ضربان قلب یک بیمار کرد.

به گزارش موسیقی فارس به نقل از خبرنگار مهر، شایان شکرآبی پزشک عمومی و از هنرمندان فعال حوزه موسیقی که طی سال‌های اخیر علاوه بر حضور در حرفه پزشکی به عنوان آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «دال» نیز به فعالیت مشغول است بار دیگر قصد دارد در ساخت و تنظیم این قطعات صداهای بیماری‌های قلب را با موسیقی ایرانی تلفیق کند.

آهنگ «S4» به عنوان یک مثال از این مجموعه با بهره‌گیری از چهارمضراب ماهور درویش‌خان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. این صدای غیرطبیعی درست قبل از شنیده شدن صدای اول قلب؛ هنگام انقباض دهلیزها شنیده می‌شود. در واقع صدای چهارم حاصل برخورد خون پمپ شده به بطنی سفت و نارساست.

این نوازنده پیانو چندی پیش بود که در گفتگو با خبرنگار مهر، از ساخت و تنظیم قطعاتی بر اساس صداهای بیماری‌های قلبی با در نظر گرفتن چارچوب‌های موسیقی اصیل ایرانی خبر داده و گفته بود: در ساخت و تنظیم این قطعات صداهای ضبط شده از تپش قلب بیماران دچار بیماری‌های قلبی را با موسیقی اصیل ایرانی تلفیق کرده‌ام. من در این آثار تلاش کرده‌ام از نواها و سازهای بومی ایران استفاده و این موسیقی را با سازهای استاندارد غربی نیز ترکیب کنم. این ایده می‌تواند جنبه کمک آموزشی برای دانشجویان پزشکی و پرستاری جهت یادگیری صداهای قلب در حالت‌های مختلف داشته باشد.

این نوازنده پیانو با اشاره به انتشار اولین تجربه موسیقایی خود در این قالب بیان کرده بود: در اولین تجربه‌ای که پیرامون این پروژه انجام دادیم، آهنگ midsystolic click به‌عنوان یک مثال از این مجموعه با ملودی زیبای استاد پرویز مشکاتیان تلفیق شده است. این قطعه خوشبختانه با استقبال کارشناسان و جامعه پزشکی مواجه شده به طوری که روزهای گذشته و در صفحه daily cardiology (صفحه تخصصی آموزش قلب و عروق) نیز پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. این صدای قلب، صدایی با فرکانس بالاست که توسط استتوسکوپ (گوشی پزشکی) در میانه انقباض بطن‌ها شنیده می‌شود. صدای اول (s1) و دوم (s2) قلب به‌صورت طبیعی سمع می‌شود و صدای کلیک در میانه انقباض بطن‌ها به علت افتادگی دریچه میترال به گوش می‌رسد.

سرپرست گروه موسیقی «دال» چندی پیش یک گروه ویژه هنری به نام «ابرک» را نیز در راستای حمایت از بیماران روانپزشکی تشکیل داده بود. تمرکز این گروه به صورت تخصصی بر مساله اشتغال بیماران روان‌پزشکی بر مبنای روش Individual Placement and Support بود. در این روش با شناسایی توانایی و استعداد هر شخص به حمایت و جایگزینی افراد در جایگاه مناسب آن‌ها پرداخته می‌شود.

برچسب ها: روز پزشکگروه موسیقی «دال»
پست قبلی

برنامه «بهارستان» از شبکه «شما» پخش می شود

پست‌ بعدی

نقدی در خصوص طرح کج‌اندیشانه‌ای از انجمن موسیقی ایران

مرتبط پست ها

مکتب‌های موسیقیِ «ایرانِ فرهنگی» در گذرِ زمان (بعد از عصر صفویه) – بخش سوم
اخبار

مکتب‌های موسیقیِ «ایرانِ فرهنگی» در گذرِ زمان (بعد از عصر صفویه) – بخش سوم

توسط آرتین راد
20 آبان 1400
0

موسیقی فارس- محمدرضا ممتازواحد | در بررسی مکاتب هنری - به‌ویژه در حوزه‌ی هنر موسیقی - ، عصر صفویه بنا...

ادامه مطلب
مکتب‌های موسیقیِ «ایرانِ فرهنگی» در گذرِ زمان (بعد از عصر صفویه) – بخش اول

مکتب‌های موسیقیِ «ایرانِ فرهنگی» در گذرِ زمان (بعد از عصر صفویه) – بخش اول

20 آبان 1400
همکاری امین غفاری با ارکستر روسی

همکاری امین غفاری با ارکستر روسی

10 شهریور 1400
بحث صاحبان«کاروان شهید» پس از 40 سال

بحث صاحبان«کاروان شهید» پس از 40 سال

شهریور 2, 1400
دست رد محسن چاوشی به سینه مافیای شرط بندی

دست رد محسن چاوشی به سینه مافیای شرط بندی

شهریور 2, 1400
پزشک شجریان: رؤیای من از دست رفته بود

پزشک شجریان: رؤیای من از دست رفته بود

شهریور 2, 1400
پست‌ بعدی
نقدی در خصوص طرح کج‌اندیشانه‌ای از انجمن موسیقی ایران

نقدی در خصوص طرح کج‌اندیشانه‌ای از انجمن موسیقی ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را در شبکه ها اجتماعی

تازه ترین اخبار

  • رامین حسین‌پور با «صورتگر» برنده جایزه بهترین جلوه‌های بصری جشنواره لس‌آنجلس شد
  • درس‌گفتاری درباره‌ کوارتت‌های بارتُوک؛ موسیقی و سرچشمه‌های گیهان
  • معاون وزارت ورزش و جوانان به اهمیت زبان هنر در تداوم جریان عاشورا تاکید کرد.
  • «نقش‌ها» منتشر شد
  • ابراهیم قنبری‌مهر سازنده پیشکسوت ساز درگذشت
  • کتابِ جدیدِ حامد فکوری منتشر می شود/ روش صحیح تمرین
  • چه کسی برق و تهویه سالن را قطع و درها را از بیرون قفل کرد
  • مدیرکل دفتر موسیقی درگذشت ابراهیم قنبری مهر را تسلیت گفت

نظرات

  • مهبد مکّی در «ردیف آوازی» به‌اهتمام و روایتِ هوشمند عقیلی
  • مهبد مکّی در «ردیف آوازی» به‌اهتمام و روایتِ هوشمند عقیلی
  • Shirin در کنسرت سیروان خسروی 5 و 6 مرداد ماه برگزار شد
  • آناهیتا در «حمید هیراد» خواننده معروف پاپ در کنار پدر و مادرش
  • علی در صدای ناب کوروش یغمایی در ۷۴ سالگی

عضویت در خبرنامه

Facebook Twitter Google-plus Pinterest

طراحی و توسعه این سایت بر عهده مستر پدی میباشد......