این پژوهشگر با اشاره به تدوین این مستند گفت: ارائه اطلاعات در این اثر بسیار دقیق و مناسب است و گسستنی در مطالب ارائه شده وجود ندارد و جریان های موسیقی نزدیک به انقلاب، اشکال دیگر موسیقایی همچون سرودها و نغمات، به شکلی جدی مطرح شده اند.
وی ادامه داد: مستند «بزم رزم» مجموعه ای از اطلاعات نوستالژیک را به نمایش گذاشته و به گونه ای باید گفت که کارگردان با بهره گیری از حس جذاب نوستالژی، مخاطب را با خود همراه می سازد.
ایزدخواستی تصریح کرد: سید وحید حسینی به عنوان کارگردان این اثر صرفاً به ارائه یک فضای موسیقیایی بسنده نکرده بلکه با یک حرکت قابل توجه مستند را در یک مسیر تاریخی اجتماعی پیش برده است.
وی با اشاره به اهمیت موسیقی انقلاب و دفاع مقدس گفت: بسیاری از ناگفته های جریان موسیقی در دهه ۶۰ و ادامه حیات آن، ترسیم تاریخی جریان های موسیقی اصیل ایرانی و شکل گیری گروه چاووش به عنوان نماد این جریان در این مستند بیان شده است.
پژوهشگر و نویسنده حوزه ادبیات داستانی افزود: غایب بودن یکسری از شخصیت های اصلی در جریان موسیقی ایرانی به دلیل در قید حیات نبودن و یا بیماری یکی از مواردی است که در این مستند به چشم آمده و قابل تأمل است که محمد رضا لطفی مهمترین غایب این اثر است.
وی اضافه کرد: این اثر در انتها نشان می دهد که موسیقی ایرانی، کلاسیک، نواحی، سرود و مداحی همگی از جریان های موسیقیایی هستند که هر یک با هدفی یکسان از جمله دفاع از انقلاب و دفاع از کشور در ژانرهای خود وارد موسیقی دهه ۶۰ شده و در یک نقطه جمع می شوند.
گفتنی است؛ هفته فیلم انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و نامگذاری این روز به نام روز «هنر انقلاب اسلامی» از سوی خانه انقلاب اسلامی و ولایت، دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و حوزه هنری استان اصفهان از ۱۹ تا ۲۵ فروردین ماه در حال برگزاری است.
منبع: ذاکر نیوز