موسیقی فارس-ششمین سال نوای موسیقی ایران با برپایی آیین مجازی نکوداشت استاد محمدرضا شجریان در حضور حسین علیزاده ، فریدون شهبازیان و این رویداد به کار خود پایان داد.
ششمین سال نوای موسیقی ایران با استفاده از آیین نکوداشت استاد محمدرضا شجریان در قالب یک رویداد مجازی با حضور حسین علیزاده نوازنده و آهنگ های پیشگام موسیقی ایرانی و فریدون شهبازبان رهبر ارکستر و آهنگ معتبر موسیقی کشور به کار خود پایان داد داد.
روایت قدیمی استاد آهنگساز از تجربه با محمدرضا شجریان
فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبرارکستر در تجلیل از مقام هنری استاد محمدرضا شجریان گفت: درباره محمدرضا شجریان خوشبختانه تعریف و تمجیدهای موجود شده است. پس نیازی نیست که من بخواهم درباره مقام هنری این هنرمند بزرگوار دوباره صحبت کنیم. من اوایل کار آهنگ سازی ام با همراهی محمدرضا شجریان در ارکستر گلها آغاز شد. محمدرضا شجریان هنرمندی بود که از مشهد به تهران آمد و وقتی در رادیو برنامه «گلهای تازه» را راه اندازی کرد و جزو خواننده بود که بود را ادامه می دهی و آثاری را به مرحله تولید می رسانی که مورد توجه قرار می گیرد نیز قرار دارد. گرفتار.
وی ادامه داد: یکی از اولین کارهایی که با محمدرضا شجریان تولید شد مربوط به پروژه «جام تهی» بود که شعرهای خواننده این اثر را به دلیل انتخاب شعر نو در برگرنده ویژگی های بودجه را که اگر هر خواننده ای دیگر نمی تواند بیاید. من در آن زمان بود که از محمدرضا شجریان دعوت کردم تا این اثر را بخواند و او را به قدرت توانمند می کند تا بتواند اثر خواندن آن را تقویت کند که می تواند باعث شود که من هم شهرت کنم و هم باعث شهرت شود. همین موضوع باعث می شود تا ما برای پروژه های دیگر ادامه پیدا کنیم و به تولید محصولات بپردازیم ، همچنین مانند آلبوم “رباعیات خیام” و اگر دیگر باعث شود خوشبختانه تک تک کارها شود با استقبال خوب شنوندگان نیز وجود دارد. مجموعه آثاری مانند «گلبانگ» است که به آهنگ سازی بنده و آقای یوسف زمانی پیش می رود که مخاطبان قرار بگیرند.
این آهنگ موسیقی موسیقی ایران را در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرده است: من به خاطر ندارم که محمدرضا شجریان برای بهره مندی از انواع مختلف آوازی در ایران به یک واحد با اتومبیل شخصی خود را به شهرهایی مانند زابل می رفت. او همیشه می گوید در این منطقه ها خواننده گان هستند که بسیار از آثار قدیمی حفظ می شوند لازم است که من حتما کار می کنم این هنرمندان را از نزدیک بشنوم. او همیشه دوست داشتم که به فراگیری آثار هنرمندانی بود که گنجینه ای از آواهای قدیمی را در سینه انجام دهد. شرایطی که به طور معمول در آثار موسیقایی وی نیز مشهد است و ما در هر زمان شاهد نوآوری در خوانش کارهای بودیم که ذائقه شنیداری را با هم ارتباط برقرار می کند برقرار است. و امروز بسیار متاسفم که محمدرضا شجریان را از دست دادیم و امیدوارم مردم عزیز مان قدر این هنرمندان را تا همیشه بدانند.
هویت موسیقی ما با محمدرضا شجریان تعریف می شود
اهدای تندیس ویژه ششمین سال نوای موسیقی ایران به حسین علیزاده مزین به نام استاد محمدرضا شجریان به حسین علیزاده برای اهدای آن به موزه موسیقی توسط فریدون شهبازیان بخش بعدی آیین نکوداشت زنده یاد شجریان بود.
فریدون شهبازیان در این بخش گفت: خیلی خوشحالم که این وظیفه را به عنوان نماینده ششمین رویداد سال نوای موسیقی ایران انجام داده است که تندیس ویژه این رویداد را به دوست داشتنی ترین عزیزم حسین علیزاده تقدیم می کند تا این تندیس را به دستگاه او به موسیقی موسیقی سپرده شود..
حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده صاحب نام موسیقی ایرانی هم در آیین مجازی نکوداشت استاد محمدرضا شجریان که پایان بخش برنامه های ششمین سال نوای موسیقی ایران را بیان کرد: خیلی خوب خوبی دارم که در این مراسم کنار فریدون شهبازیان هستم و این تندیس را به واسطه حضور این هنرمند به موزه موسیقی می رسانم.
وی افزود: و چقدر خوب است که رویداد معتبری چون ششمین سال نوای موسیقی ایران را از استاد محمدرضا شجریان یاد می کند کند. من برای باور من هویت موسیقی ما با شجریان تعریف می شود.
موسیقی سالن های موسیقی ایران مراسمی است که از سال 1394 با هدف نکوداشت و قدردانی از هنرمندان برجسته موسیقی ایران و به ابتکار و طراحی علی جعفری پویان (نوازنده و مدرس ویلن) و با یاری موسیقی ایرانیان ، هر سال برگزار می شود.
ششمین دوره سالنوای موسیقی ایران، با مدیریت اجرایی محمدمهدی گورنگی (آهنگساز و مدرس موسیقی) و با همراهی بیش از 270 نفر از هنرمندان موسیقی و حمایت تعدادی از مؤسسات فرهنگی خصوصی ، از هشتم تا یازدهم بهمن 1399 برگزار شد.
«ششمین آیین سال نوای موسيقی ايران» با توجه به رعایت پروتکل بهداشتی و حفظ سلامتی هنرمندان مجله ، با انتشار ویدئوها و برنامه های اختصاصی ضبط شده در مجموعه شهر صدای پارسیان پیش روی مخاطبان قرار گرفت.