• +33 877 554 332
  • info@website.com
  • اردیبهشت 27, 1401 8:15 ق.ظ
Facebook-f Twitter Google-plus-g Instagram Youtube
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • موسیقی سنتی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
  • موسیقی پاپ و راک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی تلفیقی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی نواحی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی کلاسیک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • ویدئو
منو
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • موسیقی سنتی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
  • موسیقی پاپ و راک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی تلفیقی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی نواحی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی کلاسیک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • ویدئو
صفحه اصلی یادداشت

ابتذال، سودای دیده شدن در میان جماعت خواب‌زده

غزل خواجوی توسط غزل خواجوی
اسفند 12, 1399
0 0
0
ابتذال، سودای دیده شدن در میان جماعت خواب‌زده

موسیقی فارس-غزل خواجوی: ابتذال کلامی در موسیقی چیز تازه‌ای نیست؛ به قول استاد همایون خرم «ابتذال ممکن است در کلام باشد اما ابتذال در موسیقی معنایی ندارد.» در همه جای دنیا موسیقی «پر بازدید» صرفا به خاطر ابتذال کلامی یا دیداری وجود دارد. در کشورمان ایران نیز این ابتذال در چند سال اخیر بیش از پیش شده است؛ در واقع به آسان ترین راه برای دیده شدن و فروش تبدیل گشته است.

در سال‌های اخیر، خوانندگان نوظهور بسیاری پا به عرصه موسیقی گذاشته‌ و هر یک از آنان برای دیده شدن به کاری متوسل شده‌اند؛ یکی با پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب در کنسرت و مراسم‌ها و دیگری با عربده کشی روی صحنه. اما در این میان خوانندگان قدیمی دیگری نیز وجود دارند که برای از تب و تاب نیافتادن در این عرصه دست به کارهای عجیب می‌زنند.

یکی‌از این خوانندگان، ساسان حیدری یافته ملقب به ساسی مانکن است که چندی است قدم در این راه گذاشته است؛ او با آهنگ «جنتلمن» دوباره در بین مردم، به ویژه کوکان و نوجوانان، ترند شد و جنجال‌های بسیاری را به وجود آورد. او که دیده شدن از این طریق به مذاقش خوش آمد، پس از آن، آهنگ جنجالی دیگری به اسم «دکتر» را منتشر کرد، که در آن کودکان را ابتدا به فضای مجازی و بعد کتاب خواندن دعوت می‌کرد!

حال او دست به کاری فراتر از تصور زده و یکی از بازیگران فیلم‌های بزرگسالان آمریکا را در موزیک ویدیو خود آورده است و با وام گرفتن از جمله معروف «نرو سمیه» از فیلم «ابد و یک روز» سعید روستایی، قرار است آهنگ جدیدی منتشر کند!

این خواننده خبر انتشار این آهنگ را دیشب (۱۱ اسفند ۹۹) منتشر کرد، اما به واسطه بازی بازیگر‌ معروف فیلم بزرگسالان آمریکا، در موزیک‌‌ ویدیو خود، رکورد لایک و بازدید را تا به این لحظه زده است!

درد موسیقی جامعه ما یکی دو تا نیست، دردی است برای جماعت خواب زده‌ای که نمی‌خواهند باور کنند که موسیقی فراتر از درگیر شدن با ابتذال است؛ یادمان باشد که موسیقی غذای روح‌ است، همان طور که غذای کثیف و بدمزه را برای خوردن انتخاب نمی‌کنیم، باید حواسمان به غذای روحمان نیز باشد و جهل آن است که بدانیم چه می‌شنویم ولی کماکان بشنویم…

برچسب ها: آهنگ تهران توکیو ساسیآهنگ جدید ساسیغزل خواجوی
پست قبلی

داووش آوازه خوان صلح و دوستی، صدای بی صدا را منتشر کرد

پست‌ بعدی

گفت و گو با سحرمیرهاشمی و نیلوفرنادی: آموزش موسیقی داشتیم بدون ساز!

مرتبط پست ها

برای«بانوی محبوب من»
یادداشت

برای«بانوی محبوب من»

توسط لی لا رضایی
3 بهمن 1400
0

موسیقی فارس- علیرضا درشتی نژاد یادداشتی برای نمایش «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب آدینه نوشته که بدون دخل و...

ادامه مطلب
سخنی کوتاه درباره‌ی فعالیت‌های موسیقی محمدرضا ممتازواحد

سخنی کوتاه درباره‌ی فعالیت‌های موسیقی محمدرضا ممتازواحد

14 آذر 1400
یادداشت استاد بهروز مبصری برای محمدرضا ممتازواحد

یادداشت استاد بهروز مبصری برای محمدرضا ممتازواحد

14 آذر 1400
محمدرضا ممتازواحد کیست؟

محمدرضا ممتازواحد کیست؟

14 آذر 1400
مرثیه‌ای برای بودن محصول همین روزگار است

مرثیه‌ای برای بودن محصول همین روزگار است

1 آذر 1400
«شریفانه» بهنام خدارحمی به یاد استاد شریف

کوتاه درخصوصِ جُنبشِ رُمانتیسیسم در موسیقی دستگاهی ایران

25 آبان 1400
پست‌ بعدی
گفت و گو با سحرمیرهاشمی و نیلوفرنادی: آموزش موسیقی داشتیم بدون ساز!

گفت و گو با سحرمیرهاشمی و نیلوفرنادی: آموزش موسیقی داشتیم بدون ساز!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را در شبکه ها اجتماعی

تازه ترین اخبار

  • آغاز دور جدید ویژه برنامه آیین آواز
  • «جذاب» با صدای سعید شهروز
  • گاه فراموشی رونمایی شد
  • مازیار خویشوند مدیرکل رفاهی و پزشکی خانه هنر ایرانیان شد
  • شصت و ششمین دوره مسابقات یوروویژن آغاز شد
  • به یاد عبدالوهاب شهیدی
  • آغاز دوباره نشست‌های «آیین آواز»
  • اولین شماره سالنامه موسیقی کرمان منتشر شد

نظرات

  • مدیر در از سرگیری کنسرت ها با حضور تماشاچی در اروپا
  • مدیر در از سرگیری کنسرت ها با حضور تماشاچی در اروپا
  • aref در آهنگ «گل یخ» کوروش یغمایی پنجاه ساله شد
  • kitchens with black countertops در به مناسبت ۹۱ سالگی حنجره طلایی موسیقی ایران؛ محمد نوری صدایی جاودان برای همه نسل ها
  • site در به مناسبت ۹۱ سالگی حنجره طلایی موسیقی ایران؛ محمد نوری صدایی جاودان برای همه نسل ها

عضویت در خبرنامه

Facebook Twitter Google-plus Pinterest

طراحی و توسعه این سایت بر عهده مستر پدی میباشد......