موسیقی فارس-لی لا رضایی: «قهرمان» مانند بسیاری دیگر از فیلمهای اصغر فرهادی درگیر موسیقی متن نیست بلکه با استفاده از موسیقی انتخابی و آرشیوی باور پذیری داستان را بیشتر می کند.مخاطب درگیر عامل بیرونی ای نیست تا به ضرب و زور آن جذب فیلم شود و به تماشا بنشیند. شاید این یک موضوع خودخواسته فرهادی باشد، اما چه خواسته و چه ناخواسته، او نشان داد که وقتی مخاطب جذب داستان شود، نه به دلیل موسیقی و عوامل بیرونی دیگر، که به دلیل داستانی است که دارد و او را تا پایان با خود همراه می کند.
موسیقی، هرچند جایی مستقل در این فیلم ندارد اما در فضاهایی که از موسیقی آرشیوی استفاده کرده به خوبی از تاثیرقدرتمند این عنصرهنری در پیشبرد بصری داستان بهر گرفته است.
این فیلم که در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شده است، دربخش هایی به پخش «تهانخانه دل» اثر کامبیز روشن روان استفاده کرده است که بسیار هم با استقبال مواجه شد. تا جایی که بیژن بیژنی؛ خواننده این اثراز این اتفاق ابزار خرسندی کرد.
تیتراژ پایانی فیلم قهرمان از موسیقی «نهانخانه دل» کار مشترک بیژن بیژنی با موسیقی کامبیزروشنروان است. آلبوم «نهانخانه دل» سال ۶۹ به عرصه موسیقی کشور عرضه شد.
«قهرمان» تازه ترین ساخته اصغر فرهادی که به عنوان نماینده سینمای ایران در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شده است، به مانند اغلب فیلم های پیشین اش، فضای موسیقایی متن ندارد و فقط در چند ؛ البته به جز بخش پایانی فیلم، که از کوک کردن سنتور در یک فروشگاه ساز فروشی، به پیانو در موسیقی تیتراژ پایانی فیلم ساخته کامبیز روشن روان ختم می شود.
البته که مخاطب به فیلمهای بدون موسیقی فرهادی عادت کرده است ولی حتی در «قهرمان» هم در برخی از سکانسها نوای بسیار کوتاه موسیقی با صدای «محسن چاووشی» یا از ضبط ماشین با صدای «شهرام ناظری» استفاده کرده که آنها نیز در حدی نیستند که جای خالی موسیقی متن را پر کنند. تنها موسیقی ای که در «قهرمان» شنیده می شود همان تیتراژ پایانی است و گرنه برای کمک به داستان و شخصیت پردازی ها هیچ موسیقی ای ساخته و پرداخته نشده است . این در حالی است که موسیقی می توانست فضاهای خالی را پر کند و زیبایی هایی که نیست را چندین برابر کند.