موسیقی فارس-امیر محنتی: «مدهآ» بر اساس طرحی از باران شادپوری توسط محمدامین سعدی دراماتوژی و نوشته شده و شیوهای جدید را با رویکرد امروزی در اجرا نمایش به کار گرفته است.
به گزارش موسیقی فارس، باران شادپوری کارگردان نمایش «مدهآ» در اجرای این اثر با در نظر گرفتن دیدگاه روانشناختی و تاریخی، علل و رفتارهای مدهآ را بررسی کرده و فضای ذهنی او را به تصویر کشیده است.
در این نمایش ندا مقصودی، محمد معتضدی، میرنادر مظلومی، ماهمنیر صادقیان، سهیل سلمانی، درسا علمینژاد و آرش دادگر نقش آفرینی میکنند.
باران شادپوری کارگردان نمایش مدآ توضیحاتی درباره انتخاب این نمایشنامه برای اجرا و انتخاب سالن ، عمارت نوفل شاتو ارائه داد. اسطوره ای و تراژیک مدهآ نوشته ارویپید به سبک و سیاق امروزی توسط امین سعدی دراماتورژی شده است. مدهآ زنی که همسرش به او خیانت کرده و قرار است با دختر حاکم وقت پیمان زناشویی ببندد، در صدد انتقام است، اما انتقام او با همگان فرق دارد.
نمایش «مدهآ» به کارگردانی باران شادپوری و تهیهکنندگی داود نامور و نویسندگی محمدامین سعدی که این شب ها در عمارت نوفل لوشاتو با مخاطبین خاص و اهل هنر در عصر سینما و تئاتر و موسیقی با استقبال زیادی رو به روشد.
مدآ براساس شیوه ای جدید با رویکرد امروزی از باران شادپوری قلم محمد امین سعدی دراماتوژی به کار گرفته است . باران شادپوری کارگردان نمایش «مدهآ» در اجرای این اثر با در نظر گرفتن دیدگاه روانشناختی و تاریخی، علل و رفتارهای مدهآ را بررسی کرده و فضای ذهنی او را به تصویر کشیده است.
شادپوری کارگردان نمایش مدآ درباره انتخاب این متن برای اجرای این نمایش در گفت و گو با موسیقی فارس گفت : نمایش مدآ نوشته ارویپید به سبک
و سیاق امروزی توسط امین سعدی دراماتورژی نوشته شده است ، فضای نمایش «مدهآ» حال و هوای امروزی دارد . زمانی که نمایشنامه مدآ را می خواندم متوجه این موضوع شدم که چقدر این نمایش به روزاست. ظلمی که به زن در خانواده یا محیط پیرامون کشور می شود، صحبت می کند .
نمایش «مدآ» خیلی با فضای ذهنی من همسو بود که چرا یک زن حاضر میشود دست به جنایت بزند یا حاضرمیشود دو فرزند خودش را به قتل برساند.
وی در ادامه گفت: «مدهآ» بر اساس طرحی از باران شادپوری توسط محمدامین سعدی دراماتوژی و نوشته شده و شیوهای جدید را با رویکرد امروزی در اجرا نمایش به کار گرفته است.
به گزارش موسیقی فارس، باران شادپوری کارگردان نمایش «مدهآ» در اجرای این اثر با در نظر گرفتن دیدگاه روانشناختی و تاریخی، علل و رفتارهای مدهآ را بررسی کرده و فضای ذهنی او را به تصویر کشیده است.
در این نمایش ندا مقصودی، محمد معتضدی، میرنادر مظلومی، ماهمنیر صادقیان، سهیل سلمانی، درسا علمینژاد و آرش دادگر نقش آفرینی میکنند.
باران شادپوری کارگردان نمایش مدآ توضیحاتی درباره انتخاب این نمایشنامه برای اجرا و انتخاب سالن ، عمارت نوفل شاتو ارائه داد. اسطوره ای و تراژیک مدهآ نوشته ارویپید به سبک و سیاق امروزی توسط امین سعدی دراماتورژی شده است. مدهآ زنی که همسرش به او خیانت کرده و قرار است با دختر حاکم وقت پیمان زناشویی ببندد، در صدد انتقام است، اما انتقام او با همگان فرق دارد.
نمایش «مدهآ» به کارگردانی باران شادپوری و تهیهکنندگی داود نامور و نویسندگی محمدامین سعدی که این شب ها در عمارت نوفل لوشاتو با مخاطبین خاص و اهل هنر در عصر سینما و تئاتر و موسیقی با استقبال زیادی رو به روشد.
مدآ براساس شیوه ای جدید با رویکرد امروزی از باران شادپوری قلم محمد امین سعدی دراماتوژی به کار گرفته است . باران شادپوری کارگردان نمایش «مدهآ» در اجرای این اثر با در نظر گرفتن دیدگاه روانشناختی و تاریخی، علل و رفتارهای مدهآ را بررسی کرده و فضای ذهنی او را به تصویر کشیده است.
شادپوری کارگردان نمایش مدآ درباره انتخاب این متن برای اجرای این نمایش در گفت و گو با موسیقی فارس گفت : نمایش مدآ نوشته ارویپید به سبک و سیاق امروزی توسط امین سعدی دراماتورژی نوشته شده است ، فضای نمایش مدآ حال و هوای امروزی دارد . زمانی که نمایشنامه مدآ را می خواندم متوجه این موضوع شدم که چقدر این نمایش به روزاست. ظلمی که به زن در خانواده یا محیط پیرامون کشور می شود، صحبت می کند .
نمایش «مدآ» خیلی با فضای ذهنی من همسو بود که چرا یک زن حاضر میشود دست به جنایت بزند یا حاضرمیشود دو فرزند خودش را به قتل برساند.
وی در ادامه گفت: حتی از موسیقی زنده به آهنگسازی علی سینا رضا نیا در نمایش استفاده شد و چندین ساز مختلف در موسیقی آن به کار برده شد که این خیلی به فضای نمایش کمک میکند.
وی در خصوص انتخاب بازیگر گفت : در نمایش مدآ ما خیلی انتخاب داشتیم. خیلی جالب بود که استاد آرش دادگر هم در هنگام درآماتوژی هم با ما همراه بود . از ایشان خواستم متن را مطالعه کنند، چون ایشان به تراژدی آثار یونان باستان اشراف کامل دارند، درجمع آوری نمایش نامه خیلی به ما کمک کردند همین طور که داشتند نقش هادس را می خواندند به این نتیجه رسیدیم که نقش هادس را خود آرش دادگر ایفا کند. گزینه های دیگری هم داشتیم ولی متن را خوانش میکردند و متوجه نمیشدند که چه اتفاقی قرار است رخ دهد.
در نقش مدآ که کارکتر اصلی نمایش بودند، خانم الهام شهبانی که طراح لباس کار بودند خانم ندا مقصودی را معرفی کردند. نمایش را برایشان ارسال کردم، خوانده و پذیرفتند.
در خصوص نقش پادشاه که آقای میرنادر مظلومی ایفای نقش دارند، در یک پروژه سریال که هنوز پخش نشده با ایشان آشنا شدم. متن را ارسال کردم و ایشان هم پذیرفتند، که ایفا نقش کنند.
وی درباره انتخاب عمارت نوفل شاتو نیزتوضیح داد: به صورت اتفاقی در دانشگاه با آقای داود نامور آشنا شدیم که ایشان گفتند ما از نسل جوان در عمارت نوفل شاتو حمایت می کنیم .
وی از این فرصت استفاده کرد با ایشان وارد صحبت در خصوص نمایش مدآ شدم. برای آقای داود نامور متن را ارسال کردم دوست داشتند و پذیرفتند که تهیه کنندگی نمایش را هم قبول کنند.
این کارگردان درباره محل اجرای نمایش توضیح داد: حقیقتا علاقه مند بودم که در سالن خصوصی اجرا بروم حمایت های که سالن خصوصی دارند، هیچ وقت سالن های دولتی نداشتند.
ندا مقصودی بازیگر نمایش مدآ گفت : نمایش مدآ وقتی به من پیشنهاد شد متن را خواندم ، نمایشنامه برای اجرا نوشته شده بود و استقبال کردم ، نمی شد تنها به نمایش که آقای محمدامین سعدی نوشته بود ، بستده کرد چون می دانستم درمتن کار آقای آرش دادگر حضور دارند این همکاری را قبول کردم . نقش مدآ واقعا نقش راحتی نبود رسیدن به آن نقش و بازی اش واقعا سخت بود. چون مدآی اصلی را همه می شناسند و کار خیلی سخت بود.
مقصودی اشاره کرد : در این سال ها خیلی به تئاتر کشور اجحاف شد ، خیلی ها عقب کشیدند و هیچ حمایتی ندارند ، بازیگرها اعلب وارد مدیای تصویر شدند و کمتر تئاتر کار می کنند چون تئاتر هیچ حمایت گری ندارد. امیدوارم که اوضاع بهتر شود.
میر نادر مظلومی در ادامه و درخصوص نمایش مدآ گفت: در نمایش مدآ نقشی که برای من انتخاب شد، کراون ( پادشاه) بود که درحقیقت در این نقش به نوشته امین سعدی پرداخت زیادی نشده است . من در 3 پرده بازی دارم . واقعا متن بر روی شخصیت اصلی کار مدآ حرکت میکند . نمایش کار کلاسیک بوده و کاربه سمت اکسپسیونم رفته و شیوه ای که کارگردان در نمایش استفاده کرده از چراغ قوه هایی با نورپردازی خاص استفاده شود.
اگربخواهم صادقانه بگویم، بیشتر خود بچه های پشت صحنه بازیگران عوامل عمارت نوفل شاتو تمام تلاش خودرا کردند که این نمایش بازخورد خود را بگیرد.
مظلومی درادامه گفت : در یک دوره بیشتر بازیگران و کارگردانها، نمایش های خود را به سمت و سوی هنری می بردند ولی امروزه نمایش های که روی صحنه می روند، جنبه تجاری دارد ، نه جنبه هنری!
وی در پایان تاکید کرد: اداره هنر های نمایش باید از تئاتر حمایت کند.