• +33 877 554 332
  • info@website.com
  • 1401-11-08 2:38 بعد از ظهر
Facebook-f Twitter Google-plus-g Instagram Youtube
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • موسیقی سنتی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
  • موسیقی پاپ و راک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی تلفیقی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی نواحی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی کلاسیک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • ویدئو
منو
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • موسیقی سنتی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
  • موسیقی پاپ و راک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی تلفیقی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی نواحی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی کلاسیک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • ویدئو
Home دیگر رسانه‌ها

خوانندگانی که پلی‌بک می‌خوانند خودشان را «دابسمش» می‌کنند

توسط
1396-08-17
0 0
0
خوانندگانی که پلی‌بک می‌خوانند خودشان را «دابسمش» می‌کنند

موسیقی فارس-خواننده موسیقی پاپ راک کشورمان می‌گوید وقتی یک خواننده آثار خود را پلی‌بک روی صحنه زنده می‌خواند مانند این است که خودش را دابسمش کرده باشد.

کاوه آفاق خواننده موسیقی پاپ راک کشورمان با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود بیان کرد: چندی پیش کتاب ترانه «تهران ۵۷» به عنوان اولین کتاب ترانه راک فارسی از سوی انتشارات نگاه منتشر شد که در این کتاب کوشیده ام ضمن انتشار برخی از ترانه هایی که در حوزه موسیقی راک داشتم به مخاطبان به ویژه مخاطبان جوان درباره چگونگی قرار گرفتن ترانه های فارسی روی موسیقی راک که وابستگی ایرانی ندارد، توضیحاتی را ارائه دهم و امیدوارم توانسته باشد مورد قبول مخاطبان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته آلبوم موسیقی «شال» زمستان سال جاری توسط موسسه فرهنگی هنری «ققنوس» به مدیریت محمدحسین توتونچیان وارد بازار موسیقی می شود و برنامه ریزی هایی برای برگزاری کنسرت در زمستان انجام گرفته که به احتمال زیاد در برج میلاد تهران خواهد بود.

این خواننده با اشاره به اینکه تقریبا یک سال است که مجوزهای لازم را برای فعالیت رسمی در حوزه موسیقی دریافت کرده است، توضیح داد: به نوعی در اول راه هستیم و باید خیلی بیشتر از این حرف ها رشد کرده و آلبوم های زیادی را تولید کنیم. شیوه کار ما هم همان شیوه قبلی است که از چندین سال قبل روی آن تمرکز داشتیم و بسیار هم خوشحالیم که تا به امروز توانسته ایم طرفداران و مخاطبان را راضی نگه داریم، البته در همین راه نیازمند نقد و مشاوره منتقدانی هستیم که دلسوزانه اخبار موسیقی را پیگیری می کنند.

آفاق در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: سبک کار ما انتزاعی است که در اجراهای زنده تعداد سازهای آن به طور طبیعی کمتر از سازهای اجراهای پاپ و کلاسیک است بنابراین در چنین فضایی نمی شود به سمت پلی بک خواندن رفت و فضای تکنیکی اجازه چنین کاری را نمی دهد. اجرای زنده در موسیقی راک به شدت وابسته به درام است و اگر درام وجود نداشته باشد دیگر حس و حالی هم برای خواننده و گروه نمی ماند و اجرا تبدیل به یک کار ماشینی می شود؛ موضوعی که متاسفانه در حوزه موسیقی پاپ دیده می شود و گاه احساس می کنید برخی از خوانندگان از موسیقی پلی بک برای اجرای خود استفاده می کنند.

وی در پایان عنوان کرد: در جایی می خواندم که التون جان خواننده معروف موسیقی به ۲ خواننده بسیار مطرح موسیقی دیگر انتقاد داشت که آنها روی صحنه پلی بک می خوانند و جالب اینجاست این دو خواننده در پاسخ به اظهارات وی ماجرا را رد نکردند اما گفتند چون روی صحنه حرکات زیادی دارند و پرفورمنس اجرا می کنند دیگر قدرتی برای خواندن نمی ماند، اما در ایران برخی از خوانندگان تکان نمی خورند، پرفورمنسی اجرا نمی کنند اما به سمت پلی بک می روند که به نظر من گویی سرقت فرهنگی خواننده از اثر خودش اتفاق افتاده به عبارتی خواننده کارهای خود را در این فضا دابسمش می کند.

منبع: مهر

برچسب ها: farsmusicmusicefarsفارس موزیککاوه آفاقموزیک فارسموسیقی فارس
پست قبلی

پروژه «چند شب» در شهرستان‌ها اجرا می‌شود

پست‌ بعدی

کارگاه‌های مردم‌شناسی موسیقی در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود

مرتبط پست ها

مکتب‌های موسیقیِ «ایرانِ فرهنگی» در گذرِ زمان (بعد از عصر صفویه) – بخش سوم
اخبار

مکتب‌های موسیقیِ «ایرانِ فرهنگی» در گذرِ زمان (بعد از عصر صفویه) – بخش سوم

توسط آرتین راد
1396-08-17
0

موسیقی فارس- محمدرضا ممتازواحد | در بررسی مکاتب هنری - به‌ویژه در حوزه‌ی هنر موسیقی - ، عصر صفویه بنا...

ادامه مطلب
مکتب‌های موسیقیِ «ایرانِ فرهنگی» در گذرِ زمان (بعد از عصر صفویه) – بخش اول

مکتب‌های موسیقیِ «ایرانِ فرهنگی» در گذرِ زمان (بعد از عصر صفویه) – بخش اول

1396-08-17
همکاری امین غفاری با ارکستر روسی

همکاری امین غفاری با ارکستر روسی

1396-08-17
صدای قلب یک بیمار با ملودی موسیقی ایرانی همراه شد

صدای قلب یک بیمار با ملودی موسیقی ایرانی همراه شد

1396-08-17
بحث صاحبان«کاروان شهید» پس از 40 سال

بحث صاحبان«کاروان شهید» پس از 40 سال

1396-08-17
کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

کشتی موسیقی در حال غرق شدن است

1396-08-17
پست‌ بعدی
کارگاه‌های مردم‌شناسی موسیقی در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود

کارگاه‌های مردم‌شناسی موسیقی در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را در شبکه ها اجتماعی

تازه ترین اخبار

  • گره کنسرتها را زانکو باز کرد؟
  • اولین کنسرت بزرگ زانکو در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد
  • مازیار خویشوند مدیر کل پزشکی و رسانه ای جنوب شرق تهران شد
  • پیش تولید رسمی سریال طنز اجتماعی «دمکش» شروع شد
  • موسیقی تیتراژ سریال «پت و مت» زیر ذره‌بین
  • بتهوون ایران درگذشت
  • فراخوان دعوت از رسانه‌ها برای حضور در جشنواره موسیقی فجر منتشر شد
  • سید ابوالحسن مختاباد درگذشت

نظرات

  • قادر در صدای ناب کوروش یغمایی در ۷۴ سالگی
  • قادر در صدای ناب کوروش یغمایی در ۷۴ سالگی
  • مهبد مکّی در «ردیف آوازی» به‌اهتمام و روایتِ هوشمند عقیلی
  • مهبد مکّی در «ردیف آوازی» به‌اهتمام و روایتِ هوشمند عقیلی
  • Shirin در کنسرت سیروان خسروی 5 و 6 مرداد ماه برگزار شد

عضویت در خبرنامه

Facebook Twitter Google-plus Pinterest

طراحی و توسعه این سایت بر عهده مستر پدی میباشد......