• +33 877 554 332
  • info@website.com
  • 1402-07-08 5:49 بعد از ظهر
Facebook-f Twitter Google-plus-g Instagram Youtube
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • موسیقی سنتی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
  • موسیقی پاپ و راک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی تلفیقی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی نواحی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی کلاسیک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • ویدئو
منو
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • موسیقی سنتی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
  • موسیقی پاپ و راک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی تلفیقی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی نواحی
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • موسیقی کلاسیک
    • اخبار
    • گزارش تصویری
    • مصاحبه
    • معرفی آلبوم
    • معرفی تک آهنگ
  • ویدئو
صفحه اصلی موسیقی پاپ و راک مصاحبه

گفت و گو با جواد زکی: هنر از ساده ترین شکل خودش قابل احترام و ارزشمند است

لی لا رضایی توسط لی لا رضایی
1402-06-07
0 0
0
گفت و گو با جواد زکی: هنر از ساده ترین شکل خودش قابل احترام و ارزشمند است

موسیقی فارس- لی لا رضایی: جواد زکی شمس آبادی ، آهنگساز، خواننده و تنظیم کننده موسیقی پاپ است.او نوازندگی پیانو را از سنین کودکی آغاز کرده و نهایتا خوانندگی را دنبال کرده است.

زکی شمس آبادی مشهور به زکی شمس آبادی، آهنگساز، خواننده و تنظیم کننده موسیقی پاپ، متولد 1359 و دانش آموخته کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش سیالات است. آلبوم اولش «رجز» با ترانه هایی از بهمن محمد زاده در سال 86 منتشر شد.

«به تو مشهورم» و «مرد بارونی» در ژانر عشقی اجتماعی دیگر آلبوم های این خواننده پاپ هستند.

وی بیش از ۳۰ قطعه تک آهنگ تا به امروز منتشر کرده است و آخرین قطعه منتشر شده او «باعشق» نام دارد که قطعه ای انگیزشی و شاد است.

 

* چه زمانی فعالیت موسیقایی خودتون را به شکل تخصصی شروع کردید و سازهای تخصصی شما چیست؟

از سنین نوجوانی ساز پیانو کلاسیک و‌کیبورد را آموزش دیدم. این فعالیتها در زمینه نوازندگی ادامه داشت تا سال ۸۵ که اولین آلبوم من بنام «رجز » راتولید کردم ( خواننده، آهنگساز و تنظیم کنننده ). ترانه های این آلبوم را یغما گلرویی وبهمن محمد زاده رفیق نازنینم سروده اند.

 

*از میان سبکهای مختلف چه شد به موسیقی پاپ روی آوردید؟ این سبک با صدای شما بازدهی مناسبی داشته است؟

 

من بعد از فراگیری مبانی موسیقی کلاسیک به دعوت چند تا از هم دانشگاهی‌ها و دوست دوران  کودکی ام امیر فرهنگ کمابی ؛نوازنده گیتار الکتریک حرفه ای گروهی تشکیل دادیم وشروع کردیم به کاور موسیقی هایی از جنس راک ، پاپ راک ، راک اند رول و الترنیتیو راک بدون کلام و سپس با کلام و داستان درهم آمیختن کلام با موسیقی برای من از همین جا شروع شد.  یواش یواش با تغییر در آرایش سازها و لحن آواز به موسیقی پاپ رسیدم .  وقتی دیوارهای ترس اطرافم فرو ریخت تنها موسیقی پاپ بود که اجازه آفرینش احساساتم به شکل موسیقی آوازی را به من هدیه داد.

 

 

*با توجه به زیاد بودن خواننده های پاپ در عرصه موسیقی،فعالیت در این سبک به نوعی ریسک به حساب می آید. این ریسک را پذیرفته اید؟

هیچ ریسکی وجود ندارد و با بیشتر شدن تعداد خوانندگان و بالا رفتن سطح انتظار مخاطب این عرصه برای من جذاب تر می شود . همیشه در طول تاریخ  و در حوزه موسیقی پاپ  ایران، این روال همیشگی بوده و از نظر من طبیعی است.

 

*از دغدغه های خود در عرصه موسیقی بگویید.

ما هنرمندان عرصه پاپ خیلی دغدغه مندیم. از دغدغه نان شبمان تا فرصت شنیده شدن آثارمان در دنیای شلوغ مدیا  همگی دغدغه های ما در ایم زمانه هستند. ولی توی این مسیر دشوار ابراز محبت مردم و ‌عشق به آنها بوده که ما را در تحمل این مسیر دشوار یاری کرده است.

 

*ملاک انتخاب ترانه ها برایتان چیست؟

رعایت سلیقه مخاطب با توجه به جنس و نوع روابط عاطفی و اجتماعی جامعه امروز ایران و صد البته موسیقی پاپ ابعاد معنوی و متعالی آدم ها راهم در بر می گیرد.

 

 

*با وجود شرایط انحصاری موسیقی ایران آیا در داخل ایران به خوبی شما را می شناسند؟ چرا؟

من هم مثل سایر هنرمندان بدم نمی آید بیشتر شناخته شوم و آثارم بیشتر شنیده شود، ولی توی این دو دهه فعالیت حرفه ای کاملا درک کردم که کیفیت و سطح شعور موسیقایی مخاطب خیلی مهم تر از کمیت و تعداد مخاطبان است.

علت کمتر شنیده شدن آثار، هزینه های سنگین تبلیغات و پخش آهنگ است که موضوعی تکراری بوده و همه در جریان آن هستند.

 

*نظرتان در مورد  واژه هنر لاکچری که این روزها در ایران از آن صحبت می شود چیست؟

 

هنر برای من از ساده ترین شکل خودش قابل احترام و ارزشمند است. زمانی که خانمی یک عروسک دستبافت در خیابان به من ارائه می دهد، تا کتاب فروشی که آثار هنری اعم از رمان یا ترانه و … می فروشد، همگی  برایم قابل احترام و دوست داشتنی و ارزشمندند.

ذات هنر در سادگی است. وقتی که موسیقی را بیان احساسات توسط اصوات می دانیم، جدا از این که آن  قطعه با  پیانوی چند میلیاردی یا چند میلیونی اجرا شده باشد، حس آن قطعه و جذابیت موسیقیایی آن برام قشنگ و جذاب است. نتیجه این که هنر لاکچری برایم کاملا بیگانه و غیر قابل فهم است.

 

 

آیا دغدغه‌ های زندگی تان را در کارهایتان بیان می کنید؟

آن کارهایی  که طبق قوانین داخلی کشورم گرید هنری می گیرد و قابل ارائه اند، نیمی از کارهایی هستند که دغدغه هایم را نیز مطرح می کنند.

 

 

*چه مفاهیمی در موسیقی بیشتر مد نظر شماست؟

مفاهیم انسانی از قبیل خانواده و عشقی که منجر به آفرینش خانواده می شود، که مهم‌ترین دغدغه امروز جامعه ماست. بهتر بگویم مختصر مجموع مفاهیمی که باموسیقی مسبب تلطیف بهتر جامعه کمی خشن امروز ایران بشود، مفاهیم مورد نظر من در انتخاب موسیقی و ترانه اند.

 

*بیشتر از چه سازهایی در کارهاتون استفاده کرده اید؟ آیا در روند موسیقی  از سازهای کلاسیک و مدرن هم در تلفیق استفاده می کنید؟ آگوستیک، الکتریک…… یا به سمپل و ..بسنده می‌کنید؟

 

از مجموع مواردی که پرسیدید، همگی در کارهایم استفاده کرده ام وبا وجود  سمپل های با کیفیت هنوز حس نوازنده ه ها ی واقعی یکی از عوامل اصلی انتقال حسی موسیقی پاپ از نظر من و همین طور تنطیم کننده های درجه یکی که افتخار همکاری با آنها را در آثار جدیدم دارم.  بهنام میرزایی فوق العاده خوش ذوق و کاربلد و تنظیم کننده بسیار کاربلد و خوش اخلاق فرید مهاجر پور عزیز و رفیق قدیمی و عزیز من ادریس رضایی فر …

 

 

 

*در مورد مافیای موسیقی ایران بگویید. آیا شما نیز گرفتار این مافیا شده آید و یا برخوردی با آنها داشته اید؟

به تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۲ این مصاحبه، مافیایی بدون پول وجود ندارد و در یک کلمه پول  برای انتشار و پخش موسیقی، تعیین کننده است. از نظر من قدرت مافیا بدون پول معنا پیدا می کند. پول تعیین کننده است و ادمین های پخش برای کسی بدون پول هیچ قدمی بر نمی دارند.

 

*فکر می کنید موسیقی در ایران یک کالای مصرفی است؟

موسیقی مثل سایر اقسام هنر صنعت فرش، صنعت سینما ، کانسپت های یک بار مصرف دارد و ذائقه مخاطب تا زمانی که روی همین جهت باشد، به  سمت و سوی یک بار مصرف بودن بیشتر حرکت می کند.

 

 

*چقدر توانسته اید در بردن سلیقه مخاطب به سمت موسیقی فاخر و تخصصی و دوری از سطحی شنیدن موفق باشید؟

من به نوبه خودم قدم بزرگی برنداشتم.

 

*جایگاه موسیقی پاپ ایران را در مارکت بین المللی چگونه ارزیابی می کنید؟

 

تا پلی های چند صد میلیونی در مدیا های جهانی بسیار فاصله داریم. از نوع ریتم «بیت» انتخابی تا میکس  ومستر و آرت  خواننده و متن ترانه ها.

 

 

*وضعیت موسیقی کشورهای همسایه ایران در عرصه موسیقی کلاسیک، پاپ، راک و رپ و…. نسبت به ما چگونه است؟

موسیقی رو به جلو تعاریف متنوعی دارد ولی مهم ترین فاکتور این است که در خدمت فرهنگ و آداب و حال خوب مردم سرزمینش باشد.

جلوتر هستد یا…… باید بگویم در‌بعضی موارد اعم از استفاده بهینه آرایش سازها و میکس و مسترینگ کشور ترکیه را کمی جلوتر می بینم و بعد موسیقی کشورارمنستان را.

 

*آیا کنسرت  هم برگزار کرده آید و یا تصمیم به برگزاری آن دارید؟

تصمیم به برگزاری در آینده نزدیک را دارم و مهم ترین فاکتور را استمرار برگزاری کنسرت هایم می دانم نه مثل بعضی از دوستان بعد چند تا اجرا فید شوم.

 

 

*آیا رسانه ها در کیفیت و عدم کیفیت فعالیت های شما و بازخورد کارتان نقشی داشته اند؟

صد در صد رسانه ها در بازتاب آثار هنرمندان و معرفی آنها نقش بسیار حیاتی داشته و دارند.

 

*حرف آخر؟

برای تمام مردم سرزمینم با تمام مشکلات اقتصادی و مسایل دیگر آرزوی حال خوب می‌کنم و تمام تلاشم را می‌کنم به شرط حیات تا لحظه آخر برای ایران و ایرانی یادگاری هایی ماندگار بیافرینم.

 

برچسب ها: جواد زکی شمس آبادیلی لا رضاییموسیقی فارس
پست قبلی

جواد زکی «باعشق» را منتشر کرد+صوت و ویدیو

پست‌ بعدی

بررسی نهایی «سند موسیقی» در دستور شورای هنر قرار گرفت

مرتبط پست ها

گفتگو با سینان؛ خواننده پاپ: دغدغه ام رضایت مخاطب و جلب سلیقه آن است
مصاحبه

گفتگو با سینان؛ خواننده پاپ: دغدغه ام رضایت مخاطب و جلب سلیقه آن است

توسط لی لا رضایی
1402-06-07
0

موسیقی فارس: حسین خوش سیرت معروف به سینان متولد 28 تیر ماه سال 1372 در شهر آستانه است و 30...

ادامه مطلب
عکاس:علیرضا ایروانی

گفت وگو با داریوش تقی پورفرد (اوستا)؛ آهنگساز نمایش «خانوم»

1402-06-07
محمدجواد یزدچی: به موسیقی پاپیولار سنتی نگاهی نو داریم

محمدجواد یزدچی: به موسیقی پاپیولار سنتی نگاهی نو داریم

1402-06-07
«جاودانه» پویا حاجیلی منتشر می شود

«جاودانه» پویا حاجیلی منتشر می شود

1402-06-07
خاله شیدای دنیای موسیقی:مدرک مهم نیست، بلکه این ذات هنراهمیت دارد

خاله شیدای دنیای موسیقی:مدرک مهم نیست، بلکه این ذات هنراهمیت دارد

1402-06-07
بهرنگ عباسپور: کم بودن دستمزد ها در کارهای هنری از مشکلات بزرگ اهل فن است

بهرنگ عباسپور: کم بودن دستمزد ها در کارهای هنری از مشکلات بزرگ اهل فن است

1402-06-07
پست‌ بعدی
بررسی نهایی «سند موسیقی» در دستور شورای هنر قرار گرفت

بررسی نهایی «سند موسیقی» در دستور شورای هنر قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را در شبکه ها اجتماعی

تازه ترین اخبار

  • تمدید اجرای پاییزی ارکستر سمفونیک تهران
  • توسلی: پروژه «مصطفی گیان» در کردستان با کم لطفی مسئولان استان همراه بود
  • رونمایی از «تهران عاشق» در کاخ ملت
  • روزگارِ بی‌فریاد…(به مناسبت میلاد استاد شجریان)
  • ببینید: دلتنگی همایون برای پدر هنرمندش
  • فروکش کردن تب کنسرتها
  • «سکوت بی پایان» پویا نیک‌پور آلبوم شد
  • بزرگداشت استاد شهریار برگزار شد

نظرات

  • قادر در صدای ناب کوروش یغمایی در ۷۴ سالگی
  • قادر در صدای ناب کوروش یغمایی در ۷۴ سالگی
  • مهبد مکّی در «ردیف آوازی» به‌اهتمام و روایتِ هوشمند عقیلی
  • مهبد مکّی در «ردیف آوازی» به‌اهتمام و روایتِ هوشمند عقیلی
  • Shirin در کنسرت سیروان خسروی 5 و 6 مرداد ماه برگزار شد

عضویت در خبرنامه

Facebook Twitter Google-plus Pinterest

طراحی و توسعه این سایت بر عهده مستر پدی میباشد......